
Erik Rombaut werd als lijstduwer verkozen als raadslid voor Groen in de gemeenteraad in 2018.
In 2020 werd hij schepen van mobiliteit, waterbeheer, groenvoorziening en biodiversiteit.
Erik studeerde biologie aan de UGent en heeft een lange loopbaan in het universitair en hoger onderwijs achter de rug als docent ecologie, milieukunde en klimaatverandering.
Hij stelt zich deze keer opnieuw kandidaat als duo-lijsttrekker voor Meerdangroen.
Sint-Gillis Waas verder wapenen tegen de klimaatverandering is zijn grootste bekommernis: droogte en wateroverlast zijn grote uitdagingen voor onze gemeente.
Daar hebben we iedereen voor nodig - landbouwers, natuurbeschermers, burgers en bedrijfsleiders - om samen vorm te geven aan een klimaatbestendig Sint-Gillis-Waas.
Méér bomen en bossen, méér en beter openbaar vervoer, méér groene energie, méér hemelwaterbuffers, méér ontharden en vergroenen, méér en betere fietsinfrastructuur zijn maar enkele van zijn aandachtspunten.